Vi följer givetvis gällande lagar och branschens rekommendationer gällande köpvillkor. Vid köp i butiken gäller Konsumentköplagen och vid köp i webbshopen gäller Distandhandelslagen. Vi tillämpar 14 dagars Ångerrätt/ Öppet Köp oavsett om du handlar i butiken eller i webbshopen. Beställda/ köpta varor kvarstår i vår ägo tills fullständig betalning gjorts.
Vid distanshandel kan du i normala fall räkna med att du får din leverans inom en vecka efter beställning. Oftast går det snabbare än så, men ibland behöver både vi och Postnord någon dag extra för att hinna med. Tänk på att det vid högtider och klämdagar samt under semesterperioder kan ta lite extra lång tid att leverera. Försök att beställa i god tid, och om det ändå blir bråttom så meddela oss!
Se aktuella öppettider och leveranstider på vår hemsida.
Vi prioriterar kvalitet och omtanke före fort men fel, och om något är oklart med din beställning så försöker vi reda ut det innan vi levererar. Vi har lagt stor omsorg på att välja ut ett bra sortiment, och då vill vi ju så klart att det ska bli rätt för varje kund, varje gång.
Vår ambition är naturligtvis att alltid kunna leverera de varor vi har i vårt sortiment. Om beställda varor av någon anledning inte finns tillgängliga i vårt lager så kontaktar vi dig och stämmer av hur du vill göra. Sedan väljer vi hur vi ska hantera situationen för allas bästa. Vi kan då antingen häva hela eller delar av köpet och göra återbetalning, eller så kan vi skicka annan vara som ersättning, eller så kan vi avvakta för att göra senare leverans vilket är det vanligaste.
Det ska vara enkelt och tryggt att handla de hudvårdsprodukter man behöver. Därför är det skönt att veta att det inte tillkommer några avgifter förutom priset på varje vara.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska ordervärdet – detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Om ordervärdet understiger 699 kr tillkommer en fraktavgift om 49 kr. Vid ordervärde överstigande 699 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Vi skickar alla våra leveranser med PostNord. Vi rekommenderar Postnords app eller appen Mina Paket från Unifaun för att hålla koll på de paket du har att vänta från oss.
Ångerrätt
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att häva ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottar din beställning eller väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten. Vid utnyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för både returkostnad och att varan kommer fram hel. Kontakta alltid kundtjänsten via e-post innan du skickar tillbaka en vara.
Reklamation
Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom skälig tid. Vi rekommenderar att reklamationen görs på baksidan av följesedeln. Beskriv felet noggrant och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka. Vid godkänd reklamation ersätter vi givetvis dig för eventuella returfraktkostnader. Vid reklamationer används samma adress som för ångerrätt som du hittar längst ner på den här sidan.
Ekologisk hudvård, Många kemiska framställda produkter förstör jorden och kretsloppet. Naturlig hudvård är vårdande, fräsch och inte skadlig för miljön.